De start van de 24 uurs jeugdhulp met nieuwe en hernieuwde contracten gaat gepaard met specifieke voorwaarden met betrekking tot inzet van onderaannemers.
Conform artikel 9, lid 1 t/m 5 van de overeenkomst Jeugdhulp 24-uurs Hulp, en de overeenkomst Jeugdhulp Crisis Hulp geldt het volgende: ‘De Jeugdhulpaanbieder meldt verleende jeugdhulp in onderaanneming vooraf bij de Gemeente. Alleen met schriftelijke toestemming van de Gemeente kan de Jeugdhulpaanbieder onderaannemers inzetten. De Gemeente neemt daarbij wet- en regelgeving in acht’.
Deze regel heeft betrekking op onderaannemers die bij de inschrijving niet zijn opgenomen in het Uniform Europees Aanbestedingsdocument. Met nadruk: het is niet toegestaan onderaannemers gedurende de looptijd van de overeenkomst in te zetten zonder voorafgaande toestemming.
Om het voor hoofdaannemers en de gemeenten gemakkelijk te maken, ontwikkelde Sociaal Domein Flevoland een Excel-template, deze kunt u hier downloaden. Het ingevulde bestand kan naar het e-mailadres contact@sdfl.nl worden gestuurd. Zet de onderaannemer pas in als de toestemming van de regio er is.
Vragen of opmerkingen over de meldingsplicht of de template? Dan kunt u mailen naar contact@sdfl.nl.