Crisisaanmelding binnen werktijd, overige crisis

Neem contact op met het CCP

Het Crisiscoördinatiepunt (CCP) is belegd bij Triade Vitree, en is te bereiken:
- per e-mail: crisiscoordinatiepunt@triadevitree.nl 
- per telefoon: 0800 32 32 100

Het CCP is bereikbaar tot 17.00 uur voor een integrale triage en crisisadvies. Een aanmelding voor ambulante crisishulp (ACH), voor 15.00 uur, betekent dat het startgesprek op de dag zelf nog wordt gehouden. Bij aanmelding na 15.00 uur kan het startgesprek de volgende dag plaatsvinden. 

Werkwijze CCP

Triage

De triage wordt verricht door het Crisiscoördinatiepunt (CCP). Daarbij zijn een zorgconsulent en gedragswetenschapper betrokken.

De medewerker van het CCP stelt de volgende vragen bij het eerste telefonische contact: 

  • Wat is de situatie en context van de Crisis?
  • Wie is de verwijzer?
  • Is er sprake van een Jeugdbeschermingsmaatregel?
  • Betreft het jongere onder de 18 jaar?
  • Woonplaatsbeginsel binnen Flevoland?
  • Welke interventie is passend en kan dat ambulante interventie zijn? 
  • Welke afweging dient te worden gemaakt met betrekking tot veiligheid?
  • Is er al een aanbieder betrokken en kan er zorg uitgebreid worden zodat de veiligheid geborgd is?

De verwijzer krijgt vervolgens een aanmeldformulier. Daarna volgt een screening door een zorgconsulent en een gedragswetenschapper van het CCP. 

Advies

Is er sprake  van een urgente situatie die geen crisis is? Dan laat het CCP dit de verwijzer weten. Triade Vitree geeft vervolgens een advies en over welke zorg op dit moment passend is.